16 september 2013

Got one!

En höstanemon asså. Har varit på väg och köpa en i... åh... inte så länge. Bara en sisådär 15-18 ÅR! *rullar med ögonen*

I min andra trädgård, hade vi stora, väldigt stora, JÄTTEstora ruggar med höstanemoner längs med infarten. Och det var vidunderligt vackert. Jag bestämde där och då att jag alltid skulle ha en höstanemon i trädgården. Mmmm... och det har jag ju haft. Eller. Vänta. Näe, just det. Det har jag INTE haft. Förräns nu iaf. Ja, rent tekniskt så har jag ju inte det nu heller. Bara en planta i en kruka. På ett bord.

Måste bara bestämma vart hon ska bo, så än så länge så står hon på utebordet. Sixten - den ohygglige växtmarodören - visade ju intresse för henne så platsen måste väljas med omsorg. Osså måste bladen putsas med skoputs. På undersidan. Det tycker han inte om. Moahahaha......

Anemone hupehensis 'Serenade'

Anemone hupehensis 'Serenade'

Aaah.... vacker är hon. I alla fall.

/ak

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin! Jag planterade en i går men den är lååååångt ifrån så där maffig – snygg!!!

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är hon fin? :D Nu hoppas vi bara att hon tar sig. De kan vara liiite kinkiga vid plantering. Så ... om du håller tummarna för min, så håller jag tummarna för din. :D


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...