19 december 2013

Jag har använt aluminiumfolie fel i hela mitt liv

Jag hade tänkt att prata om något annat idag, men det kan vänta. För idag lärde jag mig något nytt. Något fantastiskt. Jag lärde mig att jag har använt aluminiumfolie på fel sätt i hela mitt liv. Japp. Så är det. Ja... ok, det är väl inte så fantastiskt i sig, att lära sig att man gör fel, men jag lärde mig oxå hur jag ska göra för att göra det på rätt sätt.



Jajaja...jag kan höra er nu. "HUR kan man använda folie på fel sätt. Är hon korkad eller?" Och jaa... det kanske jag är, men jag törs lova att många av er kommer att få en "slap-my-forehead-and-call-me-stupid" känsla när jag berättar det här. Jag fick det garanterat. För felet vi gjort (observera gjort i imperfekt, för nu kommer vi aldrig göra det igen eller hur ;) är simpelt. Men så FRUKTANSVÄRT irriterande. Och lösningen?

Så. Löjligt. Enkel.

Egentligen så är det väl inte själva användningsområdet jag har gjort fel med. Det är mer ett.....  handhavandefel. Och nu när vi kommer in i en av högsäsongerna för aluminium- och plastfolie så känns det som om det här faktiskt skulle kunna hjälpa er att göra er julhelg lite, lite ... stillsammare. I alla fall med färre vansinnesutbrott för att saker och ting jävlas med dig. ;)

Så, varsågoda. Titta på den här videon från Crazy Russian Hacker och få era liv förändrade. Jag VET att ni kommer att gilla det.




Och när vi ändå har foliefrågan uppe - NEJ... det har ingen betydelse vilken sida av folien man använder. Jag har själv varit i Skultunafabriken, tittat på tillverkningen och frågat produktionsansvarig om just det. Den matta och blanka sidan är en rent produktionstekniskt bieffekt från när metallen valsas. Men det har ingen som helst betydelse för användningen. Så enkelt var det med det.

Osså glömmer du inte att sopsortera använd aluminiumfolie som metall. Eller hur? ;)


/ak


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...