12 maj 2014

Värsta träningspasset.


Att klippa vår gräsmatta, det är som att gå ett super-duper-mega pass spinning... och sen gå ett pass till. Direkt efter det första. Jamenfytusanjävlar, vad backig tomteländet är. Det går upp. Och ner. Och upp. Och ner. Man blir ju alldeles svettig och trött. Och hungrig. Och jag som inte ens fått kaffe ännu.

Det har regnat rätt ordentligt den sista veckan och gräset har vuxit sig högt och frodigt. Det där med att gräs växer sig för högt, det brukar gå ganska fort. Först så är gräset i lagom höjd. Och sen är det lagom. Och sen är det lagom. Och sen får man använda machete för att ta sig fram. Tänk ketchupflaska, så fattar du. Eftersom det har regnat så var det fortfarande rätt blött. Och tungt. Och jag blev tvungen att rensa klipparn flera gånger eftersom klippet fastnade. Men jag kunde faktiskt inte kunde vänta längre. Om jag hade väntat hade jag blivit tvungen att använda en röjsåg istället för gräsklippare. Så sagt och gjort, efter morgonpromenaden körde jag igång.

Nu är gräset klippt. Och jag är trött. Och hungrig. Och jag som inte ens fått kaffe ännu. The sacrifices I make.


/ak


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...