2 december 2014

Uj uj uj, dags för ny julkalender


Asså allvarligt! Ska det här föreställa familjens julkalender? Det är ju snudd på pinsamt.

Den är ett ihop-plock av saker jag hade hemma och pysslades ihop under några kvällar strax före 1 december för en 15-18 år sen, när min son var liten. Siffrorna är gjorda med potatistryck och jag kommer ihåg att jag höll på att bli tokig när jag skulle karva ut siffrorna ur potatisarna. Jag hade aldrig gjort det tidigare så jag hade egentligen inget begrepp om hur jag skulle göra. Jag bara... karvade. Och svor. På golvet i vårt lilla, lilla kök i lägenheten i Sundbyberg utanför Stockholm. Och jag hade ingen som helst lust att sätta mig och sy så allt är limmat. Och det är väl det som börjar synas ny. Banden släpper, juteväven börjar fransa...

Den har varit en bra trotjänare men nu jag undrar om det inte är dags för en nyare modell? Eller en rejäl make-over av den  här. Det är ju lite sent att börja fundera på sånt här den 2:a december kanske, fast... vänta... varför då? Det går ju faktiskt att plocka ur godisarna och flytta dem.

Eftersom jag inte är sugen på något avancerat (det är ju ändå den 2 dec.) så har jag letat enkla och snabba lösningar. Det här var vad jag  hittade. Nu måste jag bara fundera på hur jag ska göra. Antagligen har jag bestämt mig till den 24 dec. ;)

  1. Toarullskalender. Bra sätt att att använda tomma toarullar. Genialiskt.
  2. Vita godispåsar. 
  3. Vita kuvert. Enklast av alla?
  4. Plåthinkskalender. Bra för små blommor.
  5. Glasburkskalender. Enkel att ta med på resan.
  6. Kalenderträd. Om man har lite plats över.
  7. Behållar-på-tråd-kalender.

Speciellt omnämnande får dock följande kalender. Den är briljant på så många plan. Antingen använder man udda vantar och sockor (RENA dock) som man redan har hemma. ELLER... så köper man några par vantar och sockor och så blir de del av själva kalendern. Himla smart.
Strump- och vantkalender



/anna-karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...